Ahad, Disember 27, 2009

 Di Penghujung Cuti

Salam untuk semua...

Begitu cepat masa berlalu...sungguh cepat aku rasakan...cuti yang dulunya panjang sudah jadi pendek...cuma tinggal sehari je lagi...lusa aku akan kembali semula ke Perak, tempat aku mencari sesuap nasi.

Sudah agak lama aku tidak melakukan pengemaskinian terhadap blog ini...selalu tertangguh...sehinggalah kehari ini...hari2 terakhir cuti yang panjang...

Berada dikampung seolah2 tidak terasa akan perjalanan waktu...sebulan kurasakan bagai sehari...berbagai2 perkara telah berlalu...agak panjang untuk kucoretkan disini cuma yang pastinya, aku membuat sedikit persiapan untuk hari2 terakhir aku sebagai seorang bujang.

Di kampung memang berlainan dgn keadaan aku di tempat orang. Maklumlah...disana aku cuma bersama kawan2. Di kg aku bersama keluarga dan kawan2...kemeriahan tu terasa terutama bila berkumpul bersama...teringat aku semasa kecil. Waktu itu boleh dikatakan semua tinggal dikampung. Cuma seorang dua je berada diluar. Saat itu terasa indah. Terlalu indah. Sekarang, bila berkumpul bersama,kemeriahan dulu bagaikan bertandang kembali...walau dalam keadaan dan situasi yang berbeza.

Ingin sekali aku berenang2 di dalam taliair didepan rumahku ini. Namun keadaan airnya membantutkan keinginanku. Mungkin disebabkan kerja2 membajak disawah menyebabkan warna airnya berubah menjadi warna "tea susu"...:)

Pada suatu petang yang hening...aku terlihat pelangi yang indah muncul jauh dikaki langit dihujung kampung. Itu lah pertama kali aku melihat pelangi setelah sekin lama tidak berkesempatan menatapnya. Sungguh indah...Sewaktu kecil,oleh kerana terlalu ingin melihat pelangi, sewaktu mandi, aku selalu masukkan air kemulut kemudian hamburkan keluar sekuat mungkin kearah cahaya matahari menjadi seolah2 gerimis turun. Tatkala itu terbentuklah pelangi...siap boleh pegang lagi pelangi tu hehehe..


Pelangi Yang Indah

Zaman semakin berlalu...kehidupan semakin berubah....umur semakin meningkat...hayat semakin tiba kepenghujungnya...amalan entah kemana lagi...moga2 hati dicampakkan nur hidayah oleh Yang Maha Kuasa...kekuatan untuk mengumpul sebanyak mungkin bekal untuk dibawa kesana nanti...moga mati kita Dalam Husnul Khatimah...Sehingga berjumpa dicoretan yang lain...kalau rajin mungkin tahun ini...kalau malas, tahun depan jumpa lagi..Salam..:)

2 respon:

mizaranun berkata...

Slmt tahun baru..selamat balik perak..selamat ngajar...slamat berpinar kepala ngn data j-qaf..n paling penting SELAMAT PENGANTIN BARU bakal menyusul..n selamat segala2..:D

Kumbe Male berkata...

Timo kaseh saingku...utk demo jugok...selamat segalo2nyo...demo pun cepat2 la deh hehehe