Rabu, Disember 09, 2009

 Cuti

Salam...skrg berada di rumah kat kg...

Hari ni cuaca cerah...keadaan semakin pulih...matahari sudah mula memancar...tapi tak tahu lagi sampai bila...kerana skrg ini masih dalam edahnya...harap2 cuaca akan baik hingga hari2 seterusnya. Sebelum ni, air sempat naik dihalaman rumah aku kat kg ni dalam satu anak tangga, tak la dalam sgt. Namun begitu, risau jugak la...takut2 tgh dok bestt tido, air semakin naik...alhamdulillah la...skrg, cuaca amat baik...

2-3 hari lepas, ramai penduduk dikejutkan dgn trajedi kereta terjunam masuk kedalam KB Mall K.B. Pada mulanya ingatkan bangunan KB Mall yg runtuh tapi rupa2nya kereta yg merempuh dinding sebelah atas tempat parking lalu terjunam jatuh kebawah.

Sungguh menyayat hati. Ada yang terbunuh. Semuanya pelajar master skill. Ucapan takziah buat keluarga mangsa.

Skrg ni orang ramai sudah berkurangan berkunjung ke KB Mall. Walaupun sudah dibuka. Mungkin kesan kejadian tersebut...bangunan KB Mal pun nampak ada kesan retakan. Walaupun bukan disebabkan kemalangan tersebut, tetapi mungkin disebabkan oleh pembinaan fly over yang bersebelahan. Harap2 ada pihak tertentu yang pergi memantau keadaan tersebut.

Baru2 ni aku ada ke Padang Lembik dekat Ketereh. Pergi dengan Hambali. Pegi amik gambar. Hambali kata kat situ cantik permandangannya. Maka pada petang itu aku kesana. mmg kawasannya cantik. Bendang sawah dengan jambatan dan taliair dibawahnya.

Kat bawah ni aku kongsikan gambar2 yang aku amik. Aku buat HDR tapi tak tau la jadi ke idak...selamat menonton..:)



Bali posing atas retok


Retok ke pdg lembik


gate air


Dua arah...

4 respon:

mat din berkata...

i love ur art....

Kumbe Male berkata...

Thank u...:)

Linderque berkata...

I love ur art too... Hehehehe :D

Kumbe Male berkata...

Thanks u very much...:P