Isnin, Februari 08, 2010

 Hanya Sekejap...

Salam...
Hari ni aku bekerja balik...berehat cuti ujung minggu sehari je...Sabtu pun terpaksa keje sbb ganti untuk cuti...cuti punya pasal xper la...

Penat masih x ilang lagi...Sabtu lepas(6/2/10)...kene jadi hakim untuk sukan tara...aku kene jaga bahagian lompat jauh bersama 3 org cikgu yg lain...lebih kurang pukul 12 baru abis...

Ahadnya berkesempatan la aku berehat barang sehari...tengok rumah yg dah mula berdebu...rasa tak senang...lama jgak dah tak sapu rumah...walaupun sehari x sapu...emm...debunya sudah ada...inikan pula berhari2...sapu rumah...basuh baju...petangnya plak ustaz zaidi ada dtg...bagi kek kak sarah dgn kertas kerja...lepas dia balik aku mula la plak bersihkan laman rumah...kertas2 kotak yg ada...kayu kayan...abih aku bakarr.....sblm ni bukan taknak bakar tp aku ingatkan kawan aku nak pakai lagi...dah berminggu dok situ..dari dok sepah2 kat situ baik aku buat halau nyamuk...bakarrr la apa lagi...rumput pun dah mula tumbuh...ambik cangkul...aku cangkul rumput yang aderr....
Adoii...sakit pingge jugok....

Mlm tu plak...boring tgk susun atur bilik aku ni...aku pun ubah la lagi suh nampak luas...hmm...pusing sana...pusing sini...sempit la jgak...dah mmg bilik aku ni kecik...hmmm...ntah la...barang2 banyak jugak...jenuh dah aku susun...masalah aku ni takkan selesai selagi tak dapat bilik yang besar..hmm..ntah la...

Begitulah...walaupun cuti sehari ni...bukan la rehat sepenuhnyaa...kalau rehat sepenuhnya alamatnya...rumah berselerak...laman jadi hutan belantara...bilik tonggang langgang....
Semoga bersua di coretan yg lain...

0 respon: