Selasa, Jun 30, 2009

 Perjalanan Ini, Entah Bilakan Berakhir...

Salam...

Baru berkesempatan untuk update...hurmm...hidup ni, memang penuh liku...hari ni aku gembira sangat sebab aku telah berjayaa...berjaya meluluskan diri ini setelah beberapa kali failed huhuhu....terasa nikmatnya bila terpaksa mengharungi liku untuk mencapai kelulusan itu...sesuatu yang diperolehi dengan susah payah mungkin akan lebih dihargai berbanding sesuatu yang diperolehi secara mudah..(madah aku le tu...:)

Tarfikir sejenak aku...diakhirat nanti luluskah aku...kadang-kadang kita terlalu merisaukan hal-hal Duniawi berbanding Ukhrawi...melebihkan yang Duniawi...sampai ada yang menangis2...frust tertonggeng...dan macam-macam lagi...tetapi adakah begitu bila contohnya kita terlewat untuk bersolat...tidak sempat untuk berjemaah...jarang bersedekah dan lain-lain lagi yang melibatkan ukhrawi kita...yang melibatkan amalan kita...sedangkan semua itu akan menjamin kita sama ada lulus ataupun tidak kita diakhirat nanti...dihari pembalasan...

Aku mengigatkan aku terutamanya dan juga kepada saudara, kenalan dan taulan serta yang sudi membaca tulisan ini...moga-moga kita lebih mengutamakan destinasi sebenar kita berbanding persinggahan yang sementara ini...perjalanan kita ini, entah bilakan berakhir...moga sama-sama beringat...

0 respon: