Jumaat, September 12, 2008

 12 Ramadhan 1429H

Salam,

Hari kedua belas puasa. Harini hari Jumaat. Pegi sekolah macam biasa. Hari ni tamatlah peperiksaan UPSR. Merdekala mereka. Entahla macam mana dgn sekolah aku. Ada ke tak yang dapat 5A tak tahu la. Harap-harapnya ada la.

Balik dari sekolah aku rest jap menantikan solat Jumaat. Sampai waktunya aku dan deli ke masjid. Balik dr masjid aku landing sampai pukul 4.30ptg

Petang plak, aku ngan deli pegi beli juadah berbuka puasa. Balik dari bazar, singgah kejap dikedai Mat. Beli padprik dgn sup kosong. Masuk waktu berbuka kami berbuka bersama-sama. Aku, deli saman dan tajol. Tajol ada datang hari ni. Masuk waktu isyak aku kemasjid untuk solat Isyak dan terawih. Selesai terawih aku gi minum jap. Awe yang jadi tukang hidangnya. Dia yang pelawa aku minum. Sian dia, dia sorang je yang bertugas. Bebudak lain kemana ntah. Katanya awal2 Ramadhan dulu ramai la yang nak bertugas sama tapi bila dah nak masuk tengah2 ni, tinggal dia sorang je. Lepas minum aku pun terus balik kerumah.

Mlm ni layan citer hindustan jap. Best jugak ceritanya sampai la kul 11.30. Pastu on laptop taaip blog...:)

0 respon: